Ragadd meg a látogatókat a közösségi médián!

A közösségi hálózatok, különösen az Instagram - az a hely, ahol pezseg az élet. Az a hely, ahol a millenniumi („Y”) és az új „Z” generáció a legaktívabb. Az a hely, ahol a potenciális vásárlók inspirációt kapnak, ahol kommunikálnak, ugyanakkor képzik is magukat, továbbá tippeket és véleményeket kapnak. Az Instagram fontos csatorna a művészek számára, vagyis nektek is, FODRÁSZOKNAK, hajvirtuózoknak és haj-Artist-oknak. Egy olyan vizuális platform, mint az Instagram, tökéletes galéria és bemutatóhely abban a látványiparban, amelyhez a haj mindenképpen hozzátartozik.

A közösségi médiában a vizuális megjelenítés az első dolog, ami megragadja a figyelmet. Ezért nagyon fontos a profil tartalma és a fényképek minősége. Nincs szükséged profi fotósra és több tízezres költségvetésre. Egy klasszikus mobiltelefon és az egyszerű szabályok betartása teljesen elegendő.

A fotóknak meg kell ragadniuk és fenn kell tartaniuk a profilodra látogató emberek figyelmét. A közösségi média segítségével új vendégeket vonzhatsz be, építheted a márkádat, növelheted a szalonod ismertségét és feltöltheted az előjegyzési naptáradat

1) Élményt kínálsz 

A szalonlátogatás kikapcsolódás, pihenés, a test és a lélek feltöltődése. A legjobb fotókat a valódi vendégeidtől kapod közvetlenül azután, hogy egy csodálatos szolgáltatást, egy élményt nyújtottál nekik. Végül is ez a célközönséged - az a személy, aki a székedben ül.

Ha a vendég beleegyezik, készítsünk előtte és utána fotókat a hajról (hátulról), és ami a legfontosabb, azonnal mutassuk meg neki az „UTÁN” hatást. A legtöbb vendég kellemesen meglepődik, amikor hátulról látja a haját. Ha hozzájárul, megjelölheted őket a történetekben, vagy elküldheted nekik a fotókat, hogy ők is megoszthassák azokat a fiókjukban.

Foto: Evita Ferová, Zuzana Kováčová- EVITA STYLE Trenčín

2) Fókuszálj a hajra, ne az arcra!

A vendégek 90%-a nem szeretné, ha a Te profilodban szerepelne az Ő arca, de ez teljesen rendben van. Egy fotó a hajról hátulról elég a végső „WOW” hatás eléréséhez.

Fotó: Lýdia Mešt'anová LP oktató fodrász - Szlovákia & Magdaléna Jalovičiarová LP oktató fodrász - Csehország

3) Természetes fény 

Ha lehetséges, mindig egy helyen készüljenek a fényképek. Próbáld ki a kollégáiddal, melyik „sarok” lenne a legjobb a fotózáshoz. Ideális esetben egy üvegajtóval, vagy ablakkal szemben, hogy természetes fény érje a képet. Az izzók és a mesterséges megvilágítás torzíthatja a színhatást.

4) Egyszerű háttér 

A legideálisabb a monokróm háttér, ahol nincsenek zavaró elemek, így a felesleges háttérzaj nem vonja el a figyelmet a hajról. 

5) Csinálj több fényképet! 

Próbálj meg több felvételt készíteni arra az esetre, ha valamelyik nem sikerülne. Ideális esetben több szögből készüljenek a képek, vagy egyszerűen megpróbálhatod frizurakészítés közben magadat IS láttatni, megmutatni a képen.

Fotó: Lýdia Mešt'anová LP oktató fodrász - Szlovákia 

LEÍRÁS, HASHTAGEK, CÍMKÉK 

Végül, ha már elkészítetted a tökéletes fotót, ne feledkezz meg a leírásról, a hashtagekről és a képaláírásokról sem. A leírásnak rövidnek, de informatívnak kell lennie.

Az alábbiakban találsz olyan ötleteket, amelyek megragadják a figyelmet: 

  • A szolgáltatás leírása - French Balayage, szőkítés, melír, French Glossing -, hogy a professzionális rész is ott legyen.
  • Ha többen vagytok a csapatban, írd meg, hogy ki csinálta a frizurát, a look-ot - a „családias”, baráti hatás érdekében.
  • Ha bővebb információval rendelkezel a vendégtől (pl. a vendég otthon festette a haját és most úgy döntött, hogy kipróbálja a French Balayage-t, esetleg színkorrekciót szeretne, stb.), mindenképpen készíts belőle egy történetet. Ugyanis nagyszerű megmutatni, hogy törődsz a vendégeiddel, figyelsz rájuk és persze a legjobb eredményt hozod ki a hajukból.
  • Érdekességek - mennyi ideig tartott a folyamat? - például ez a gyönyörű French Balayage három óra alatt készült el a hajvágással és a végső ápolással együtt.
  • Emotikonok mértékkel! Ha úgy gondolod, hogy egy emotikon illik a szöveghez, mindenképpen használd! De kerüld a túlzott használatukat, hogy a szöveg még professzionálisnak tűnjön.

#Hashtagek fontossága 

  • Vendégeknek: A vendégek gyakran csak hashtagek alapján keresnek az Instagramon - #frenchbalayage#fodraszat#frizura#rovidhaj#hosszuhaj#szokehaj#melir és így tovább.
  • Neked PROfinak: a hashtagek - címkék használata segít a tudatosság kiépítésében. Ne félj tehát a megjelenéshez illő hashtageket használni. Ha Dialight boosterekkel színezel, használd: #dialightboosters #dialight. Ha a L'Oréal Professionnel-lel dolgozol, ne feledkezz meg a #loreal #lorealpro hashtagekről. A Metal Detox termékcsaládot használtad? Tudasd a hashtagben: #metaldetox #metaldetoxoil

Miért érdemes jelölni a címkét? 

Nyugodtan jelölj meg minket a végső look-ban - akár történetekben, akár fotókon, feed-eken, vagy videókon. Így azonnal észrevesszük a posztodat és megoszthatjuk a fiókunkban, így a frizurád megosztható lesz a többi fodrásszal, az egész közösséggel, továbbá inspirálhatjuk egymást.

Ha L'Oréal Professionnel termékeket használtál színezéshez vagy ápoláshoz, jelöld meg a fiókokat: